چگونه اتاق جلسات را به درستی راه اندازی کنیم؟
اگر از خود می پرسید که چگونه یک اتاق جلسه موجود را راه اندازی کنید یا چگونه فضای جلسه بعدی خود را هوشمندانه تجهیز کنید ، در مبلمان اداری آدینا مقاله ای ارائه می شود که تمام توصیه های لازم برای یک چیدمان موفق اتاق جلسات را به شما ارائه می دهد!
به یاد داشته باشید که یک اتاق جلسات بیش از هر چیز یک فضای کار جمعی است که از مرکز ادارات و سرعت کار در فضای باز جدا شده است. طرح آن باید به طور مثر تبادلات ، طوفان مغزی ، تصمیم گیری مهم را تحریک کند. پیکربندی کلی اتاق جلسات ، اندازه و ظرفیت آن ، انتخاب مبلمان سازنده آن ، عناصر تزئینی ، جو عمومی و ...
به طور خلاصه ، همه چیز باید به کارمندان شما اجازه دهد لحظات طولانی را در یک فضای آرام و راحت با یکدیگر عوض کنند.
ما در اینجا به 5 نکته برای طراحی اتاق کنفرانس میپردازیم :
1 - ساختار کلی اتاق جلسات خود را مشخص کنید
یک اتاق جلسات می تواند به اشکال مختلف باشد ؛ یک اتاق اختصاصی در محل کار شما ، که نیاز به کار مقدماتی دارد ، یک اتاق ملاقات کاملاً در یک عایق صوتی . قبل از خرید مبلمان اداری ، خود را در پیکربندی آینده تنظیم کنید.
بیشتر بخوانید : نکاتی برای انتخاب بهترین مبلمان اداری برای شرکت
پاسخ های خود را برای 4 سوال زیر آماده کنید. آنها خرید مبلمان شما را تا حد زیادی شرط بندی می کنند:
1. چقدر مساحت کل برای این فضای جلسه دارید؟
2. آیا می خواهید یک اتاق جلسه باز یا بسته داشته باشید؟ شما می توانید فضایی را با دیوارها ، دیوارهای شیشه ای ساده ببندید یا یک فضای باز ایجاد کنید ، که توسط یک پارتیشن متحرک ساده محدود شده است.
3. می خواهید از چند نفر استقبال کنید؟ آیا سطح به اندازه کافی بزرگ است؟
4. کارکنان شما که بیشتر اوقات این اتاق جلسات را اشغال می کنند چه وظایفی دارند؟ آیا مشتریانی را در آنجا خواهید پذیرفت یا فقط داخلی است؟ بسته به نوع کاربران اصلی فضای جلسات ، خرید مبلمان باید متناسب باشد.
2 - فضای شخصی ایده آل را برای هر کارمند در اتاق جلسات خود مشخص کنید
بله ، فضای جلسه کار مشترک را تسهیل می کند و می تواند خلاقیت را پرورش دهد. اما این بدان معنا نیست که باید فضای شخصی همه را فراموش کنیم!
اگر می خواهید مبادلات پویا اما آرام را در فضای جلسات خود تحریک کنید ، باید خود را در حداقل فضایی که به هر شخصی که در آنجا خواهد نشست اجازه دهید. فضای زندگی همه باید حفظ شود!
در اینجا برخی از اطلاعات مفید در مورد این موضوع وجود دارد:
حداقل 60 سانتی متر را برای هر فرد در حالت نشسته ، فقط در وضعیت گوش دادن مشاهده کنید.
70 سانتی متر برای یک فرد نشسته ، در یک موقعیت کاری توصیه می شود: به عنوان مثال ، اگر آنها با لپ تاپ خود کار می کنند یا نیاز به یادداشت برداری دارند.
80 سانتی متر برای کارهایی که اغلب با اسناد چاپ شده در یک جلسه مشورت می کنند توصیه می شود.
3 - چگونه مبلمان اتاق جلسه مناسب انتخاب کنیم؟
ابتدا هدف اصلی اتاق جلسات خود را مشخص کنید. آیا میزبان جلساتی برای بحث ، ارائه ، ایده پردازی خواهد بود؟ انتخاب مبلمان مجلسی که قرار است ایجاد کنید متفاوت است.
حتما بخوانید : همه چیز درباره خرید میز کنفرانس وجلسه از ابعاد تا انواع
انتخاب صندلی های مناسب برای جلسات:
راحتی کارمندان را بیش از هر چیز در اولویت قرار دهید! و راحتی قبل از هر چیز از طریق انتخاب صندلی های اداری جلسات حاصل می شود! آنها باید راحتی کافی را فراهم کنند تا کارمندان را خسته نکنند. هنگامی که یک جلسه فراتر از ساعت کاری است ، صندلی های روکش دار یک اجباری هستند.
اگر شخصی در طول جلسه احساس ناراحتی کند ، تمرکز او کاهش می یابد. توجه او به جای صحبتهایی که شخص مجری جلسه بیان می کند ، به طور مکانیکی به ناراحتی او معطوف خواهد شد.
انتخاب میز جلسه:
با توجه به محدودیت فضای کف ، و حداکثر ظرفیت نشیمن مورد نظر خود یک جدول انتخاب کنید.
یک میز اجتماع کوچک برای پذیرایی از 4 نفر ، یک میز اجتماع بزرگتر برای پذیرایی از 8 ، یا حتی 10 تا 14 نفر. اگر با توجه به ظرفیت آن به دنبال یک میز اداری جلسه هستید ، تمام میزهای جلسات ما را در اینجا کشف کنید!
بسته به تنظیمات فضای خود ، یک میز نشست مربع یا مستطیل یا دور انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک جدول جلسه مربع یا مستطیل امکان بهینه سازی بهتر فضا را فراهم می کند.
بسته به طرح کلی و جایگاهی که می خواهید در فضای جلسات خود بیاورید ، رنگها و مواد مختلفی در دسترس است ؛ میز ملاقات در چوب ، شیشه ، سفید ، خاکستری ، سیاه و ...
انتخاب محل نگهداری دفتر برای فضای جلسات:
یک اتاق جلسات دلپذیر که در آن کار می کنید بیش از هر چیز یک فضای مرتب و منظم است.
می توانید زیر میز جلسه واحد ذخیره سازی موبایل داشته باشید یا در امتداد دیوارهای دیوار کابینت های ذخیره سازی نصب کنید.
یک سیستم روشنایی مناسب برای جلسات کار انتخاب کنید:
سیستم روشنایی در فضای جلسات شما باید به تمرکز و سهولت دید کمک کند ، هم در گوش دادن غیر فعال و هم در موقعیت های کاری. در صورت امکان ، از نور عمومی مستقیم با نور نزدیک به نور طبیعی استفاده کنید. از نورهای سفید خسته کننده چشم و به سرعت کارمندان خودداری کنید.
4- ابزارهایی را نصب کنید که باعث ایجاد طوفان مغزی می شوند
اتاق جلسات فضایی است که خلاقیت در آن ابراز می شود!
کار در گروه ها بر روی ایده ها به لطف وجود تخته های نوشتاری مغناطیسی ، تخته های سفید ، که می توانند بدون حفاری به دیوارهای دیوار متصل شوند ، امکان پذیر است.
5- با مراقبت از تجهیزات فنی اتاق جلسات خود ، راحتی کارمندان خود را به حداکثر برسانید
فارغ از فصل ، دمای مطلوبی را حفظ کنید. نصب سیستم تهویه برای گذراندن تابستان در محل کار اجباری است. کار در یک محیط گرم و طاقت فرسا باعث کاهش بهره وری می شود. دمای 18 یا 19 درجه سانتیگراد توصیه می شود.
فضاهای جلسات غیررسمی
ما غالباً فراموش می کنیم که بیشتر جلسات فی البداهه و نقاط تماس در خارج از جلسات رسمی جلسات اتفاق می افتد. در اطراف یک فضای باز ، در راهرو ، مقابل دستگاه قهوه و ...
نسل های جوان این نوع مبادله را افزایش می دهند و در نهایت موانع بین جلسات و بحث ها را از بین می برند. با این رفتارهای جدید سازگار شوید ؛ بسیاری از شرکت ها اکنون میزهای جلسات بالا را انتخاب می کنند ، زیرا قد آنها باعث می شود کارمندان بخواهند به سرعت و بدون سر و صدا چت کنند.
مبلمان اداری حرفه ای نیز متناسب با این رفتارهای جدید تکامل یافته است. فقط قسمتهای پذیرایی نیستند که دارای کاناپه های پذیرایی هستند. این مناطق برای جلسات غیررسمی نیز وجود دارد. این فضاها را با مبل یا صندلی های راحت تزئین کنید و بحث را تشویق کنید!
میزهای کلاسیک اداری
در مبلمان اداری آدینا می توانید بسیاری از میزهای جلسه معتبر به سبک کلاسیک ، مانند میزهای گرد ، میزهای بیضی شکل و میزهای مستطیل شکل را پیدا کنید.
برای مطالعه بیشتر شما : انواع میز کنفرانس کلاسیک مبلمان اداری یکتا
میزهای جلسه اداری
شاید شما ندانید که میزهای کار اداری همه داستانی برای گفتن دارند. پروژه ها و استراتژی ها بر روی آنها برنامه ریزی شده است ، ایده ها مورد بحث قرار می گیرند ، بحث ها و بحث ها متولد می شوند. اهداف و پیروزی ها در اطراف یک میز حاصل می شود ، مانند عقد قرارداد با یک شریک مهم.
اینکه تجارت یا شرکت شما چیست مهم نیست. در واقع ، برای ما در آدینا ، همه افراد حرفه ای از یک ارزش برخوردارند. برای گفتن حقیقت ما از تعهد آنها و ثمره تلاش آنها می دانیم. به همین دلیل ، ما در کاتالوگ خود مبلمان و اثاثیه ای را طراحی کرده ایم که مخصوص افراد حرفه ای مانند شما طراحی شده اند ؛ دسته ای از میزهای اداری و جلسات که در آن خطوط رسمی ، ظرافت و تجمل سبک کلاسیک ، محیط کار شما را آینه حرفه ای شما می کند.
میز جلسه کلاسیک: اتاق جلسات را به یک محیط حرفه ای تبدیل کنید
میزهای کنفرانس جلسات در کاتالوگ بسته به نوع صندلی های کنفرانسی که با آنها ترکیب می شوند می توانند 4 تا 14 نفر را در خود جای دهند.
در عوض ، برای کسانی که فضای خیلی بزرگی ندارند و یک اتاق جلسات کوچک دارند ، امکان خرید میزهای کوچکتر را برای حداقل 4 نفر در نظر گرفته ایم.
میزهای ملاقات کلاسیک برای یک دفتر انحصاری
برای هر شرکت ، اتاق کنفرانس مکان مهمی است. در داخل آن پیشرفت و رشد هر تاکتیک تجاری بحث شده است. به همین ترتیب ، میز اتاق جلسات رابط بین همکاران ، کارمندان و مدیران است و اطمینان حاصل می کند که همه چیز امکان پذیر است. برای اهداف قابل تحقق هیچ محدودیتی وجود ندارد.
اگر عاشق سبک کلاسیک ، تصفیه شده و منحصر به فرد هستید ، مبلمان اداری آدینا انتخاب گسترده ای از میزهای اداری را در مدل های مختلف ارائه می دهد. اتاق کنفرانس را به مکانی بی نظیر تبدیل کنید.
مبلمان اتاق کنفرانس
همانطور که قبلاً گفتیم ، اتاق کنفرانس فقط یک اتاق نیست. لیاقت مراقبت ، جزئیات و توجه همان سطح یک دفتر خصوصی را دارد. برای تهیه یک اتاق کنفرانس که شایسته نام باشد ، به دو ماده اولیه نیاز دارید:
1. مبلمان برای تهیه اتاق جلساتی که در کاتالوگ مشاهده می کنید.
2. کمی حس زیبایی شناسی.
حتما بخوانید : نکته هایی در مورد طراحی اتاق کنفرانس
به عنوان مثال ، می توانید با تزیین آن با دیوارکوب ها ، گیاهان ، قفسه های کتاب و ... اتاق جلسات ایجاد کنید. فقط مطابق با چند اصولی که اکنون به شما نشان می دهیم حتماً مبلمان را مطابقت دهید.
تعادل: وزن بصری اشیا، ، رنگها و بافت ها را به طور مساوی توزیع کنید تا همه چیز یکپارچه و برنامه ریزی شده به نظر برسد.
تأکید: یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید که توجه شما را جلب کند ، خواه یک نقاشی انتزاعی زیبا باشد. یک کلاژ دقیق از عکس های سیاه و سفید ؛ یا یک مرکز غیرمعمول.
ریتم: یک یا دو عنصر طراحی را برای تکرار در اتاق انتخاب کنید (به عنوان مثال سایه های مختلف از همان رنگ ، یک الگوی یا نماد با دقت انتخاب شده) برای ایجاد فضای دلخواه.
تناسب: اطمینان حاصل کنید که تمام مبلمان و وسایل تزئینی مکمل یکدیگر هستند.
برای استفاده از مشاوره کارشناسان ما در مورد دکوراسیون اداری با شماره 02144620086 تماس حاصل فرمایید