اگر به شما فرصت می شود اتاق کنفرانس رویاهایتان را طراحی کنید ، چه شکلی خواهد بود؟
شاید این چیزی باشد که شما وقت زیادی را صرف فکر کردن نکرده اید. مشکلی نیست در بیشتر موارد ، اتاق کنفرانس ایده آل فضایی است که بر کنفرانس تأکید دارد ، نه اتاق. این طراحی باید استفاده از فضا را برای برقراری ارتباط و همکاری با دیگران تسهیل کند نه اینکه توجه را به خود جلب کند.
طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس از آن جهت مهم است که چارچوبی را برای کارهایی که در آن اتفاق می افتد تنظیم می کند. اگر شرکتی را اداره می کنید که برای شفافیت ، گشودگی و فراگیر بودن ارزش قائل است ، احتمالاً در یک اتاق کنفرانس تاریک ، بدون پنجره و روکش چوب احساس سرویس نخواهید کرد.
یک طراحی ایده آل اتاق کنفرانس باید منعکس کننده ارزشها و نیازهای شرکت ایجاد کننده آن باشد. مهمتر از همه ، این نیازهای فیزیکی و فنی اعضای تیمی را که واقعاً از آن استفاده می کنند ، برآورده می کند. این شامل تجهیز اتاق شما به سیستم کنفرانس ویدیویی مناسب و در اختیار قرار دادن ابزارهای لازم برای همکاری موفقیت آمیز به کارمندانتان است. ویژگی های فضا ، وسایل و تجهیزات موجود در آن برای رفع دید ، آکوستیک ، اتصال و دسترسی کاربران لازم است.
مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که همیشه با در نظر گرفتن بهره وری طراحی کنید.
بیشتر بخوانید : اصول طراحی اتاق کنفرانس و میز کنفرانس کلاسیک
8 ایده و روند طراحی اتاق کنفرانس برای سال 2021 برای یک محیط کار با تولید بیشتر
نیروی کار امروز طراحی نهایی مدرن اتاق کنفرانس را می طلبد. هنگامی که فرصتی برای ایجاد یا طراحی مجدد یک اتاق کنفرانس پیدا کردید ، از این فرصت استفاده کنید و فراتر از نیازهای ضروری میز اداری ، صندلی های اداری و صفحه پروژکتور فکر کنید. در اینجا هشت نکته برای راهنمایی شما به اتاقی وجود دارد که بهره وری را امکان پذیر می کند.
جلسات ، جلسات ، جلسات. آنها بخشهایی از روز برای کارمندان در سراسر جهان هستند. و اگر ایده افزودن یک جلسه دیگر به هفته کاری که قبلاً پرتلاطم شده است باعث ایجاد لرزش شود ، قطعاً تنها نیستید.
این درک کلی وجود دارد که راهی که بسیاری از ما در مورد جلسات خود طی می کنیم نیاز به بهبود دارد. یکی از اولین مکان ها برای شروع طراحی و فناوری اتاق کنفرانس شماست.
حتما بخوانید : نکته هایی در مورد طراحی اتاق کنفرانس
در زیر هشت روند طراحی اتاق کنفرانس برای سال 2021 آورده شده است که می تواند به شما در جذب بهتر کارمندان کمک کند ، بنابراین می توانید از هر دقیقه صرف یک جلسه بیشترین بهره را ببرید:
1. قابلیت های طراحی واقعیت مجازی (VR)
واقعیت مجازی یا Virtual Reality یک فنآوری است که با کمک نرمافزارهایی، تصاویر، صداها و در برخی موارد سایر حواس پنجگانه را از طریق سختافزاری به کابر منتقل میکند. به این ترتیب کاربر این دستگاه، حس حضور در مکانی را تجربه میکند که در واقعیت در آنجا حضور ندارد.
برای شخصی سازی فضا می توانید اتاقی از هر اندازه ساخته و تجهیزات ، مبلمان اداری و عناصر صوتی را اضافه کنید. این امکان یک تجربه عملی را فراهم می کند و به کاربر نهایی اجازه می دهد محصول نهایی را ببیند و درک کند.
2. فضاهای ملاقات انعطاف پذیر
یک اتاق کنفرانس بزرگ مناسب برای ورود به بخش یا جلسات مشتری است. با این حال ، این اتاق ها برای جلسات سریع طوفان مغزی یا بحث های یک به یک ایده آل نیستند.
با کمبود اتاق کنفرانس که برای بسیاری از مشاغل در حال رشد مشکل اساسی است ، این مکانهای بزرگتر از زندگی معمولاً برای مقاصد کوچک رزرو می شوند که اتلاف منابع است و منجر به مکالمه غیر شخصی می شود.
برای حل این معضل ، بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند طراحی اتاق کنفرانس را با انعطاف پذیر و قابل تنظیم ، تنظیم کنند. اما نگران نباشید ؛ نیازی به پاره کردن دیوار خشک یا نصب تیرهای جدید نیست. این انعطاف پذیری بهمراه تقسیم کننده های جداشونده دیواری ارائه می شود ، بنابراین می توانید یک اتاق کنفرانس بزرگ را به دو قسمت اجتماع کوچکتر تقسیم کنید یا چندین مکان را با هم ادغام کنید تا در یک گروه بزرگ قرار گیرند. حتماً چیدمان خود را استراتژیک کنید.
جداکننده های دیواری یک راه حل سریع و آسان برای گسترش فضا هستند ، اما شما باید در نظر بگیرید که چگونه آکوستیک ، چیدمان صندلی و مبلمان در چیدمان شما نقش دارند.
به عنوان مثال ، اگر فضای را به دو منطقه ملاقات کوچکتر تبدیل کنید ، یک میز اتاق کنفرانس برای یک اتاق بزرگ امکان پذیر است؟ اگر این مسئله نگران کننده باشد ، استفاده از چندین ردیف جدول کاربردی تر از یک میز کنفرانس خواهد بود.
با تفکر بیشتر در مورد چیدمان ، تنوع جدول و صندلی هایی برای نشستن وجود دارد که می توانید کاوش کنید. شاید یک سبک U شکل ارائه را برای یک سخنران آسان کند. یا شاید اگر از میز و صندلی های خود از چیدمان کلاس استفاده می کنید ، اتاق شما می تواند افراد بیشتری را در خود جای دهد. با این وجود تصمیم دارید مبلمان خود را قرار دهید ، مطمئن باشید که شرکت کنندگان در جلسه راحت خواهند بود. این بدان معنی است که اتاق آرنج کافی است ، توانایی دیدن و شنیدن واضح و فضای کافی برای راه رفتن در صورت نیاز را دارد.
برای مطالعه بیشتر شما : میز کنفرانس U شکل
3. دیوارهای ویدئویی LED
احتمالاً ابتکاری ترین نوع نمایشگر در حال حاضر برای هر طراحی اتاق کنفرانس ، دیوار ویدیویی LED است.
LED ها زمانی تک شاخ صنعت محسوب می شدند ، تهیه آنها سخت و تا حدودی گران بود. خوشبختانه ، اکنون قیمت آنها بسیار مقرون به صرفه تر است ، بنابراین شما می توانید در هر اتاق کنفرانس یا جلسات بهترین نمایشگر ممکن را داشته باشید.
فناوری LED با نمایش رنگهای پر جنب و جوش ، از درخشان ترین سفیدها تا تیره ترین رنگ های سیاه ، هر پروژکتور یا مانیتور را از بین می برد. تصاویر واضح و با کیفیت از هر زاویه ای عالی به نظر می رسند ، بنابراین همه شرکت کنندگان در جلسه تصویر واضحی از ارائه شما خواهند داشت. علاوه بر این ، دیوارهای ویدئویی LED دارای تعمیر و نگهداری پایین و کم مصرف هستند.
4. تخته های سفید تعاملی
تخته های سفید تعاملی شما را قادر می سازد ارائه های پویاتر داشته باشید ، بنابراین می توانید جلسات پربارتری داشته باشید.
همراه با کنفرانس ویدیویی خود ، می توانید:
- اسناد و عکس ها را حاشیه نویسی کنید
- جلسات را ضبط کنید
- پرونده ها را در قالب های مختلف ذخیره و ایمیل کنید
- در سراسر دستگاه ها ، دفاتر و مناطق زمانی با اعضای تیم همکاری کنید
- تعامل همه افراد را درگیر خود می کند و این فناوری باعث می شود جلسات با کارایی بیشتری انجام شود
5. کنفرانس ویدیویی
بسیاری از صنایع از فرصت های کار از خانه پذیرفته شده اند که این مزایایی هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان دارد. با این حال ، جلسات می توانند در سناریوهای دور افتاده مشکل ایجاد کنند. تماس های تلفنی سنتی ممکن است کار را به اتمام برسانند ، اما نمی توان انکار کرد که تعاملات رو در رو منجر به تولید مکالمات مشترک تر و سازنده تری می شود.
از آنجا که جلسات هرگز قابل اجتناب نخواهند بود ، فناوری کنفرانس ویدیویی برای اتاق کنفرانس های مدرن در سراسر جهان یکی از ضروریات است. برنامه های نرم افزاری مانند زوم کنفرانس ویدئویی ، تخته سفید تعاملی و اشتراک صفحه را ارائه می دهند تا همه کارمندان بتوانند جلسات خود را کارآمدتر کنند ، خواه در یک اتاق یا در مناطق مختلف باشند.
نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که انواع تجهیزات کنفرانس ویدیویی مورد نیاز شما ، مانند دوربین ها ، بلندگوها ، میکروفون ها و موارد دیگر ، به اندازه اتاق های جلسات شما بستگی دارد. و اگر از طرح های اتاق جلسات انعطاف پذیر استفاده می کنید ، قرار دادن دقیق این تجهیزات بسیار مهم خواهد بود.
6. قابلیت های Zoom Room
قابلیت های Zoom Room به طور مداوم در حال به روز شدن و تکامل هستند. پیشرفت های اخیر شامل شمارش و چت شرکت کنندگان در اتاق است که شرکت کنندگان می توانند از طریق نمایشگر اتاق و کنترل کننده اتاق مشاهده کنند. از دیگر ویژگی های جدید می توان به توانایی شروع یا خاتمه خودکار جلسات بر اساس زمان برنامه و امکان برقراری تماس های خروجی بدون مجوزهای اضافی اشاره کرد و تغییرات بیشتری در افق مشاهده می شود.
7. در تجهیزات صوتی و تصویری با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید
راه اندازی A / V اتاق کنفرانس شما باید به روز باشد ، همچنین پیکربندی و کار با آن آسان است. باید به اندازه کافی قدرتمند باشد که مشکلات سرعت ، اتصال و وضوح ، ارائه ها یا جریان های کنفرانس ویدئویی را از مسیر خارج نکنند. وقتی تجهیزات شما مستعد خرابی هستند ، با مشکلات اتصال مکرر روبرو هستند یا کاملاً قدیمی هستند ، نمی توانید از فضای جلسات خود به طور مثر استفاده کنید.
8. اتاق کنفرانس شخصی
بیش از حد بسیاری از مناطق برای جلسات تنظیم شده و مانند اتاق های بازجویی روشن می شوند. دیوارهای سفید خالی با نور خشن استقبال خوبی نیست و جالب نیست ، بنابراین تمرکز و خلاقیت در همه افراد در این نوع محیط ها فوق العاده دشوار است.
حتی افزودن جزئیات کوچک به طراحی اتاق کنفرانس شما می تواند تفاوت چشمگیری در بهره وری یک جلسه ایجاد کند. خواه یک دیوار رنگارنگ ، هم علامت تجاری با مارک سفارشی یا یک قطعه هنری الهام بخش از دیوار اضافه کنید ، محل اجتماعات شما می تواند از یک اتاق چهار جداره کسل کننده به یک مرکز الهام بخش از خلاقیت تبدیل شود.
بیشتر بخوانید : آنچه باید در مورد طراحی و ساخت میز کنفرانس بدانید
با تفکر در مورد سبک ها از دیدگاه کارمندان و مشتریان خود شروع کنید. آیا آنها قرار است یک ساعت را در داخل چهار دیوار سفید بدون پنجره و چراغ های خشن که بر روی آنها قرار دارد سپری کنند؟ همه با خیالی راحت تر و با الهام از کار با کمی طراحی و شخصیت کار می کنند.
ما خوشحالیم که با ارائه خدمات مشاوره ای به شما در یافتن راه حلی متناسب با نیاز و بودجه کمک می کنیم. از تیم فروش آدینا گرفته تا مهندسین متخصص ما ، آماده کمک به شما است.
برای استفاده از مشاوره کارشناسان ما در مورد دکوراسیون اداری با شماره 02144620086 تماس حاصل فرمایید